DUTXES SOCIALS LLAR SJD MANRESA

El servei de dutxes i bugaderia social que la Fundació Germà Tomàs Canet gestiona a la Llar SJD Manresa atén les necessitats d’higiene, roba i bugaderia de les persones que ho necessiten tant de la ciutat de Manresa com de la resta de la comarca del Bages. Ofereix un espai agradable perquè els seus usuaris puguin rentar-se amb unes condicions dignes.

Les dutxes socials són un servei d’accés lliure, obert els dilluns i els dimecres de 4 a 6 de la tarda, i els divendres de 10 del matí a 12 del migdia. Dins d’aquest horari, totes les persones que hi acudeixen poden dutxar-se i accedir a roba neta.

La bugaderia social és un servei de neteja de la roba personal al qual s’accedeix per derivació dels Serveis Socials de Manresa o de les entitats de caràcter social del territori. L’atenció a les persones ateses es realitza de forma individualitzada, en un espai digne i facilitant el procés de vincle amb els col·laboradors (voluntaris i professionals).

El servei es realitza en coordinació amb les administracions i entitats del Bages i el suport de voluntàries/is de la Fundació i de la Fundació del Convent de Santa Clara.

El servei està concebut des d’una perspectiva de gènere, facilitant els espais familiars per a un accés tant de dones com d’homes, i proporcionant suport als progenitors que han de venir sols amb els menors estan pendent dels nens mentre que ells es dutxen.

També està adreçat a persones en situació de dependència que necessitin d’un espai de dutxa totalment adaptat però que conservin autonomia per a la seva pròpia higiene personal.

El servei s’emmarca dins de la incidència en la lluita contra el sensellarisme i contra la pobresa infantil i familiar, proporcionant els serveis bàsics d’higiene, canvi de roba i bugaderia a les persones que es troben en situació d’exclusió residencial i pobresa energètica en el territori del Bages i principalment a la ciutat de Manresa.

Fundació Germà Tomàs Canet – Llar Sant Joan de Déu (Manresa)

500 Persones (2021)

Manresa i altres municipis del Bages

Risc d’exclusió, Sensellarisme